Miksi meidän pitäisi saada riittävästi omega-3-rasvahappoja?

Omega-3-rasvahapoilla on tärkeä tehtävä kehon tärkeimmissä elimissä ja toiminnoissa. Emme voi valmistaa näitä rasvahappoja itse, joten on tärkeää saada niitä riittävästi ruokavalion kautta.

Tässä on seitsemän hyvää syytä miksi sinun pitäisi saada riittävästi omega-3-rasvahappoja!

1. Kun omega-3-rasvahappoja on riittävästi, kehon tulehdustila heikkenee

”Olkoon ruoka sinun lääkkeesi”, sanoi kreikkalainen Hippokrates, lääketieteen isä

Jos kamppailet kehon tulehdustilojen kanssa, voit lisätä ruokavalioon useita ainesosia, jotka tukahduttavat tulehduksia, kuin että tietoisesti valitset ruokia, jotka voivat lisätä tulehdusta. Erityisesti tyydyttyneisiin rasvoihin, puhdistettuihin jauhoihin ja sokeriin liittyy veren tulehduksen lisääntyminen.

Välimerellisiä ruokia, joissa on paljon rasvaisten kalojen omega-3-rasvahappoja, kuvataan usein terveellisenä ruokavaliona. Alueilla, joissa tämä ruokavalio on yleinen, ilmenee pienempää kuolleisuutta ja vähemmän sydänsairauksia.

2. Immuunijärjestelmää ja kasvua varten on tärkeää saada riittävästi omega-3:a

Solujen sisällä tuhotut roskaproteiinit voivat aiheuttaa sairauksia, ja omega-3: t auttavat soluja poistamaan nämä haitalliset aineet.

Polarkrill sisältää myös D-vitamiinia, joka auttaa ylläpitämään immuunijärjestelmää.

3. Sydän- ja verisuonitaudit

Omega-3-rasvahapot EPA ja DHA edistävät sydämen normaalia toimintaa.

Omega-3 voi vaikuttaa myönteisesti sydämen toimintaan ja edistää positiivista muutosta veren rasvakoostumuksessa auttaen ylläpitämään tervettä sydäntä ja terveellistä verenkiertoa

4. Niveltulehdus

Niveltulehduksessa immuunijärjestelmä, joka taistelee normaalisti infektioita vastaan, hyökkääkin niveliin. Revmatiker.no kirjoittaa kuinka tutkimukset ovat osoittaneet, että omega-3-rasvahapot voivat vähentää kipua. Lue lisää tästä. Omega-3-rasvahapot voivat myös estää jäykkyyttä

5. Aivot ovat riippuvaisia omega-3:sta

Aivot ovat lihakset, joita harjoittelemme koko elämämme ajan. Aivot rakenneuudistuvat jatkuvasti, ja aivojen plastisuus on sen kyky muokata ja luoda uusia hermoreittejä.

Omega-3-rasvahapot ovat tärkeitä aivojen rakenteelle ja toiminnalle. On tärkeää saada riittävästi omega-3-rasvahappoja aivojen normaalin kehityksen ja optimaalisen toiminnan varmistamiseksi koko elämän ajan.

Lue lisää omega-3-rasvahapoista ja aivoista tästä denne artikkelista osoitteesta forskning.no.

6. Näkökyky

Omega-3-rasvahappo DHA auttaa ylläpitämään näön normaalia toimintaa. Positiiviset terveysvaikutukset saavutetaan ottamalla päivittäin 250 mg DHA: ta.

7. Iho, hiukset ja kynnet

Keho toimittaa ensin tärkeimmille elimille omega-3-rasvahappoja. Siksi välttämättömien rasvahappojen puutteen oireena voivat olla kuiva iho, kuivat hiukset ja halkeilevat kynnet.

Lämna en kommentar